Lord Sith Lord Sith
2471
BLOG

Lotnicza riposta na słowa Janusza Wojciechowskiego

Lord Sith Lord Sith Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 101

Niniejszy tekst jest odniesieniem do zarzutów europosła Janusza Wojciechowskiego wobec członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (linki do tekstów europosła: http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/534937,ktokolwiek-widzial-ktokolwiek-wie-cos-o-ekspertach-laska oraz http://januszwojciechowski.salon24.pl/535620,katastrofisci-laska-badaja-katastrofy-na-odleglosc).

Pierwszy z wpisów salonowych Pana europosła został zatytułowany Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie coś o ekspertach Laska?. Ponadto tekst zaczyna się stwierdzeniem: Nie da się skonfrontować ekspertów Macierewicza i ekspertów Laska, bo Lasek żadnych ekspertów nie ma.

Warto więc przeanalizować głównych ekspertów KBWLLP by stwierdzić, iż słowa europosła Wojciechowskiego są niestety bezpodstawnym atakiem na autorytety w dziedzinie lotnictwa:

Płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski – pilot wojskowy;

Mgr Agata Kaczyńska – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;

Ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict – pilot wojskowy, pilot doświadczalny;

Mjr lek. med. Bogusław Biernat  - lekarz wojskowy, anatomopatologl;

Mjr. mgr inż. Dariusz Dawidziak – inżynier lotniczy;

Mjr. mgr inż. Leszek Filipczyk – inżynier lotniczy;

Mgr inż. Bogdan Fydrych – specjalista z zakresu kontroli ruchu lotniczego;

Mgr Wiesław Jedynak – pilot liniowy w PLL LOT, instruktor, wykładowca Prawa Lotniczego na wydziale MEiL

Mjr mgr inż. Artur Kułaszka – inżynier lotniczy, kierownik Pracowni Badań Silników Lotniczych w ITWL;

Mec Agnieszka Kunert – Diallo – prawnik ze specjalizacją z prawa lotniczego;

Dr inż. Maciej Lasek – pilot doświadczalny, instruktor, inżynier lotniczy, obliczeniowiec, wykładowca na wydziale MEiL (Mechanika Lotu oraz Badanie Wypadków Lotniczych);

Mgr inż. Krzysztof Lenartowicz – pilot liniowy w PLL LOT;

Mgr inż. Piotr Lipiec – inżynier;

Mgr inż. Edward Łojek – inżynier lotniczy, radiooperator, kierownik Działu Planowania i Nadzoru Operacji Lotniczych w PLL LOT;

Komandor rezerwy pil. Dariusz Majewski – pilot wojskowy w rezerwie;

Mgr inż. Władysław Metelski– inżynier lotniczy;

Ppłk dr inż. Sławomir Michalak – inżynier lotniczy, kierownik Zakładu Awioniki w ITWL;

Ppłk mgr. inż. Cezary Musiał– inżynier lotniczy, technik pokładowy;

Ppłk mgr inż. Janusz Niczyj– inżynier lotniczy;

Płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz– inżynier lotniczy;

Mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek– inżynier lotniczy;

Mgr inż. Kazimierz Szostak– inżynier pokładowy;

Ppłk rez. mgr inż. Waldemar Targalski – pilot wojskowy w rezerwie, pilot liniowy;

Płk dr Olaf Truszczyński– psycholog lotniczy;

Płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki– inżynier lotniczy, inżynier pokładowy;

Płk dypl. Rez. pilot dr Andrzej Winiewski– pilot wojskowy w rezerwie, prawnik, specjalista ds. funkcjonowania operacyjnego portów lotniczych;

Mgr. inż. Wiesław Wypych– inżynier lotniczy w PLL LOT;

Dr hab. Marek Żylicz– specjalista prawa międzynarodowego lotniczego;

Dr inż. Stanisław Żurkowski - inżynier.

 

Czy po analizie specjalizacji członków KBWLLP można powiedzieć, iż nie było tam ekspertów lotniczych? Czy w dzisiejszych czasach za ekspertem staje się po sklejeniu kilkunastu modeli samolotów, bądź też siedząc na festynie w samolocie? Najwyraźniej według Wojciechowskiego tak.

W drugiej części europoseł wyśmiewa ekspertów lotniczych pisząc: niech rząd opatentuje wynalazek badania katastrof lotniczych na odległość. Mam nadzieję, że te słowa nie biorą się z chęci manipulowania faktami, lecz niewiedzy europosła. Otóż znaczna część członków Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego była na miejscu zdarzenia, część z nich niedługo po katastrofie. Natomiast ludzie, którzy dla europosła ekspertami są nigdy na miejscu nie byli, co więcej nawet nie mają zamiaru pojechać w owe miejsce nazywając Rosję bandyckim krajem.

W kolejnym podpunkcie europoseł gloryfikuje ludzi Macierewicza pisząc o ich pracach dla NASA. Temat był wielokrotnie wałkowany, Binienda nie współpracował z NASA, w przeciwieństwie np. do studentów Wydziału MEiL (koło naukowe SKA), którzy wystrzelili nawet satelitę PW-Sat.

Trzeci akapit natomiast stanowi dla Wojciechowskiego miejsce do wyśmiania ekspertów rządowych twierdząc, że w KBWLLP nie było ekspertów od badania katastrof lotniczych. Otóż to kolejne kłamstwo. Głównym ekspertem jest dr inż. Lasek, który odbył wiele międzynarodowych kursów związanych z badaniem takich katastrof.

Dziwi fakt, że Wojciechowski nigdy wcześniej nie deprecjonował osiągnięć wybitnego katastrofisty, ś.p. prof. dr hab. inż. Jerzego Maryniaka, który w rozmowie z Konradem Piaseckim kilka miesięcy po 2010-04-10 stwierdził, że za katastrofę winę ponoszą piloci, a nie był to człowiek, który nie mając podstaw zrzucałby winę na polskich pilotów.

 

W czwartym punkcie Wojciechowski twierdzi, że normą jest zbieranie kawałków i ich sklejanie, tak jak to robią dzieci przy Małym Modelarzu (te słowa pokazują istotę umiejętności prof. Obrębskiego, on miałby sklejać samolot za pomocą Kropelki). Otóż nie jest to normą w przypadkach, gdy zachowane zostały zapisy rejestratorów parametrów lotu i na ich podstawie można jasno określić przyczynę katastrofy składanie wraku nie jest istotne.

I w tym miejscu prośba do europosła, proszę nie wypowiadać się w kwestiach, o których nie ma Pan zielonego pojęcia.

Lord Sith
O mnie Lord Sith

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie